Vaste bezoekers hebben het vast al gemerkt. Sinds maandag 16 juli heeft de Bakker Bart vestiging in de Wouwsestraat nieuwe eigenaren. En die hebben er veel zin in om ook in onze stad iets goed van dit concept te gaan maken.

IMG_7968.JPG

Daniëlle van Beers en Imco van Oers zijn zowel privé als zakelijk partners. Ruim vijf jaar geleden begonnen ze aan hun Bakker Bart avontuur met een vestiging in Roosendaal. Daar kwamen vervolgens Goes en Etten-Leur bij in de loop der jaren en nu dus ook Bergen op Zoom. “Dat hadden we nooit bedacht toen we besloten met deze franchiseformule te beginnen”, lacht Daniëlle. “We hebben onszelf hier echt mee verrast.”

Lokaal ondernemen

Natuurlijk moet het ondernemerspaar grotendeels nog kennis maken met het Bergse  publiek, en vice versa. “Iedere stad is anders”, weet Imco al wel te vertellen. “De plaatsen waar we nu actief zijn hebben allemaal een eigen publiek.” Gelukkig laat de formule toe dat je het aanbod en acties afstemt op de stad en regio, laat Daniëlle weten. Zo vertelt ze dat ze in Zeeland de brosse eierkoek aan het introduceren is, die in grote delen van Nederland nog totaal onbekend is. “En andersom gaan we hier misschien wel Zeeuwse bolussen verkopen.” Samen willen ze echt een eigen stempel op de zaak gaan drukken in de komende periode. “Al staan we hier natuurlijk niet altijd zelf”, aldus Imco. “Met meerdere zaken onder je hoede, wordt je toch wat meer manager en moet je de beschikbare tijd en aandacht verdelen.”

Veel veranderd

Vooral Daniëlle kent Bergen op Zoom al best goed. “Ik heb hier vroeger op school gezeten en ook nog wel Vastenavond gevierd.” Later heeft ze jaren in deze binnenstad gewerkt, bij de broodjeshoek van V&D en de McDonald’s in de Zuivelstraat.

Hier terugkeren was wel even opkijken, geeft ze toe: “Er is veel veranderd zeg, zowel in het centrum als eromheen.” Maar het voelt goed, stelt ze gerust. Ze wonen tegenwoordig zelf in België maar ervaren de steden waar ze actief zijn nog steeds als ‘thuis’. Imco vindt het Bergse centrum vanwege de diversiteit een plaats die zeker nog nieuwe kansen biedt, vertelt hij: “De mix van publiekstrekkers als een Media Markt, de speciaalzaken en heel veel leuke horeca maakt deze stad erg interessant voor onder meer Belgische bezoekers. Gelukkig kunnen we hier gewoon Nederlands blijven praten. In Goes spreken we vooral Duits in het hoogseizoen.” Het hoort volgens hem bij klantgerichte gastvrijheid. “Dat gaan we hier ook zo optimaal mogelijk vorm geven. Nader kennis maken met de Bergse bezoekers en daar maximaal op inspelen.”