Heel goed nieuws voor Bergen op Zoom! Woensdagmiddag 7 maart is gepresenteerd wat er nog dit jaar gaat openen in het grote en gezichtsbepalende Gouvernement. Hier komt een publiekstrekker van formaat, die jaarlijks minstens 50.000 bezoekers naar de stad gaat trekken. Jong en oud kunnen straks hun hart ophalen hier.

KoBoZ_frame.jpg

Het internationaal opererende bedrijf M2Leisure gaat de stad meer beleving en avontuur brengen dan er ooit is geweest. Je kunt hier mogelijk al vanaf deze zomer zeven dagen per week terecht, van vroeg tot laat, voor de meest uiteenlopende avonturen. En daar profiteert de stad van mee, is de belofte. Wethouder Patrick van der Velden is zeer in zijn nopjes met deze ontwikkeling.

Unieke samenwerking

Namens M2Leisure gaf John Rombouts een eerste presentatie, een idee van wat hier gaat gebeuren. Er is ruim twee jaar gewerkt aan het plan, vertelde hij. In nauwe samenwerking met de gemeente, de wethouder en het Binnenstadslab. “Het is uniek, de hulp en het enthousiasme dat we hier tegenkomen”, aldus de mede-eigenaar. Wethouder Van der Velden reageerde meteen door te melden dat het gevoel volledig wederzijds is. Daarna had Rombouts een korte videoboodschap van Hardwell, de DJ die overal ter wereld tienduizenden mensen naar zijn optredens trekt. Hij is ambassadeur voor het initiatief en feliciteerde Bergen op Zoom met wat komen gaat.

Van drones tot balspel

Wat je hier zoal verwachten kunt binnenkort? De lijst is té lang om volledig te noemen maar iedereen komt aan bod. Denk aan sport en spel voor met name kinderen, van klimmen tot balspelen. Denk aan virtual reality, vliegen met drones en escape rooms voor wie wat ouder of volwassen is. Denk aan kennismaken met zo’n 25 beroepen voor de jeugd, waarbij je echt ervaart hoe het is om brandweer, chirurg of techneut te zijn en punten verdient bij hoe je het doet. Je vindt hier straks een soort kinderboerderij met flora en fauna, maar ook theater en andere cultuur, van toneel tot DJ-workshops. Het kan allemaal. En er komt horeca, zowel overdag -met beleving die zelfs de allerkleinsten vrolijk vermaakt- als avonds voor wie een lekker avondje uit wil, al dan niet gecombineerd met één van de vele activiteiten. Het wordt één en al beleving en het moet gek gaan wil er niets zijn dat je aanspreekt.

In alle opzichten veelomvattend

Kracht van het concept is bovendien dat het aanbod steeds wijzigt, aldus Rombouts. Er wordt ingespeeld op seizoenen maar ook op thema’s, van kerst of Pasen tot Koningsdag. En op wat er lokaal speelt, want het is héél erg de bedoeling dat er steeds weer verbinding wordt gezocht met de stad, de inwoners en bijvoorbeeld evenementen of de verhalen van het Markiezenhof. Rombouts: “Het idee is dat mensen hier een deel van hun dag besteden natuurlijk, maar ook andere plaatsen van het centrum bezoeken. We willen bovendien laagdrempelig blijven. Denk aan een entree van zo’n vijf euro voor een heleboel beleving. Zo maken we het aantrekkelijk om geregeld terug te komen.” En de doelgroep is breed, niet alleen in leeftijd en interesse maar ook qua regio. Deze plek moet interessant worden voor heel Zuidwest-Nederland, een deel van België en voor de Duitse toeristen, die straks al met campagnes in hun eigen land gewezen gaan worden op wat hier te ontdekken valt.

IMG_7311.JPG