Charlotte en Dave Koevermans zijn trots! Binnen enkele maanden openen ze hun vierde winkel in het Vierkantje. Het pand waar nu nog Gimbrère zit wordt omgetoverd tot Atelier Carré, een winkel met herenmode in een wat hoger segment.

IMG_8313[1].jpg

Ze hebben een klein mode-imperium opgebouwd inmiddels, aan verschillende zijden van twee straten. De winkels houden hun eigen naam en identiteit maar vallen tegenwoordig ook onder een overkoepelend begrip: The Fashion District. Medio maart gaat de nieuwe loot aan de stam open en voor wie nu al graag in die winkel komt is er goed nieuws: Het personeel blijft, dus je ziet er ook dan vertrouwde gezichten.

Nieuwe looks

Natuurlijk gaan Charlotte en Dave niet alleen de naam van de winkel wijzigen. Zowel aan de buiten- als binnenzijde krijgt de locatie totaal nieuwe looks. Een meer open en eigentijds karakter, minder drempel. En een assortiment dat de bestaande bezoekers bedient maar tevens meer verdieping krijgt. Nog meer grote namen, meer keuze ook. En de pakken verhuizen naar de overzijde, ’t Pakhuis. Dave vertelt: “We willen er verder natuurlijk wat meer onze sfeer aan geven. Met een koffiecorner en onze klantenbenadering, persoonlijk en zeker niet te formeel. Mensen moeten zich thuis voelen.”

Het nieuwe avontuur is echt een aanvulling, aldus Charlotte: “Er komt een nieuw segment bij voor ons. We hebben er super veel zin in!” Wel geeft Dave eerlijk aan het ook spannend te vinden. Maar hij ziet het vooral als onderdeel van ondernemerschap om kansen te pakken die zich voordoen. “Toen de overbuurman ons aansprak en vroeg of we geïnteresseerd waren hebben we dus vrij snel ja gezegd.”

Persoonlijk contact is en blijft het belangrijkst

Het hebben van vier winkels vraagt van de eigenaren wel een andere rol af en toe. “Je wordt wat meer een manager hier en daar, maar we willen het contact met onze klanten wel vasthouden.” Naast vraagstukken als bijvoorbeeld automatisering oplossen blijven Charlotte en Dave dus zeker vaste gezichten in de winkels ’t Rondje, ’t Pakhuis en Circolo. En straks dus ook in Atelier Carré.

Toegevoegde waarde

Bergen op Zoom biedt volop kansen, blijkt maar weer. Daar zijn deze ondernemers schoolvoorbeelden van. Dave: “Je moet ze wel durven pakken. En zorgen dat je je onderscheidt, iets bijzonders toevoegen waar klanten voor terugkomen. Bij ons is dat oprechte interesse in klanten tonen, naast natuurlijk een aansprekend aanbod hebben.” Hij vertelt over de groeiende groep vaste klanten, die van overal vandaan komen en ook steeds terugkeren. Vaak toeristen die eens binnen keken en verknocht raakten. Wat dan het grote geheim van hun formule is? “Er moet liefde in zitten”, is het even logische als complexe antwoord.